HRL to usługi: outsourcing kadrowo-płacowy, księgowości, doradztwo personalne, szkolenia zawodowe: kursy kadrowo-płacowe, rekrutacja i selekcja pracowników

Employer Branding – wizerunek pracodawcy

Employer Branding, czyli dbanie o wizerunek pracodawcy.

brandingObecność każdego pracodawcy w mediach społecznościowych, to w dzisiejszych czasach niemal obowiązek. Jeśli pragniemy dotrzeć do potencjalnych klientów/ odbiorców, musimy pojawiać się wszędzie tam gdzie i oni stale przebywają. Nie dziwi zatem fakt, że coraz częściej stawia się na strategię Employer Branding,czyli tzw. budowanie wizerunku pracodawcy.

Konkurencyjność na rynku pracy jest naprawdę ogromna i każda firma pragnie posiadać jak najlepszy wizerunek, który skłoni potencjalnych pracowników do złożenia swojej aplikacji i walki o dane stanowisko. Jednak aby osiągnąć owy pożądany wizerunek, konieczne jest podjęcia kolejnych działań marketingowych.

Powołuje się zatem menadżerów, a także specjalistów do spraw public relations, którzy opracowują specjalne strategie.

Employer Branding

Wyróżnić możemy dwa obszary działań employer branding:

  • Wewnętrzny – jak sama nazwa wskazuje, odnosi się do wnętrza firmy, a więc skierowany jest do obecnych pracowników. Główne zadanie to stworzenie przyjaznej atmosfery pracy oraz różnego rodzaju możliwości rozwoju. Do działań wewnętrznych zalicza się zatem m.in. przeprowadzanie szkoleń, konkursów, a także organizowanie imprez integracyjnych.
  • Zewnętrzny – wszelkiego rodzaju działania skierowana do potencjalnych pracowników. Ich głównym celem jest zachęcenie do pracy w danej firmie. Skupia się przede wszystkim na promocji i pozytywnym wizerunku firmy, czyli udziale w targach pracy oraz ogłoszeniach rekrutacyjnych, które przeznaczone są do konkretnej grupy docelowej.

Employer Branding ma za zadanie podnieść wartość wizerunkową firmy, dlatego wpływa na postawę jej pracowników. Zadowolony pracownik stanowi bowiem jej najlepszą reklamę i sprawia, że firma staje się niezwykle atrakcyjna dla potencjalnych kandydatów. Korzystają na nim obie strony, gdyż firma posiada pozytywny i atrakcyjny wizerunek, a pracownicy są doceniany i nagradzani za swoje wysiłki. Samo pojęcie Employer Branding pojawiło się w Polsce stosunkowo niedawno, jednak już zyskało na popularności i stale się rozwija.