HRL to usługi: outsourcing kadrowo-płacowy, księgowości, doradztwo personalne, szkolenia zawodowe: kursy kadrowo-płacowe, rekrutacja i selekcja pracowników

Gdzie i jak szukać informacji o firmach outsourcingu?

Gdzie i jak szukać informacji o firmach outsourcingu?

W obecnym czasie firmom bardziej opłaca się wynajmować specjalistów do obsługi konkretnych projektów bądź też procesów biznesowych. Tutaj automatycznie rośnie liczba strategicznych działań, które obsługiwane są przez zewnętrznych konsultantów. W równoczesnym tempie rozwija się offshoring, czyli przenoszenie wybranych działań za granicę. Dlatego mnóstwo firm na rynku ,,żyje” z wynajmu kompetencji.

pracownicyW outsourcingu IT da się zarobić głównie na trzech grupach specjalistów:

– Pierwsza, to tak zwany konsulting sprzedażowy usług informatycznych.

– Druga realizuje dla wszystkich klientów konkretne projekty informatyczne.

– Trzecia grupa to byli pracownicy klientów firm, które doszły do wniosku, że zamiast zatrudniać nowego specjalistę, bardziej opłaca się go wynająć.

Oczywiście każda z tych grup cechuje się innymi zarobkami, warunkami pracy i każda przewiduje inne ścieżki kariery.

 

Gdy nasza firma podjęła już decyzja o wdrożeniu outsourcingu, kolejnym etapem będzie znalezienie właściwego outsourcera. Gdzie szukać i czym się kierować przy wyborze?

Wartość świadczonych usług można oceniać po kilku miesiącach współpracy a czasami znacznie dłużej. Dlatego by wybrać odpowiednią firmę outsourcingu należy:

Odrzucić oferty, złożone w terminie późniejszym niż wyznaczyliśmy i tu żadne usprawiedliwienia, w rodzaju – handlowiec był w delegacji czy na urlopie nie ma co brać pod uwagę. W tym przypadku możemy być pewni, że nie ma tu właściwych procedur przejmowania obowiązków pod nieobecność pracowników.

Kolejno firmy, które wysyłają nam swoją ofertę standardową, bez włożenia jakiegokolwiek wysiłku w jej przygotowanie, możemy odrzucić bez wahania. Nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć, że każdy z klientów chce być tratowany indywidualnie i niestandardowo. Na podstawie odpowiednio przygotowanej oferty możemy określić, jak oferent odnosi się do tej wartości. Jeśli oferta nie odnosi się do specyfiki naszej firmy i oczekiwań, jest pewne, że późniejsza współpraca przebiegać będzie podobnie.

– Oczywiście błędy ortograficzne i interpunkcyjne w ofercie, takie jak: podwójne spacje czy brak znaków przestankowych, nie są zbyt dobrym dowodem na profesjonalizm. W pełni profesjonalnych firmach, gdzie dużą rolę przykłada się do jakości, podobne błędy nie mają racji bytu.

– Na koniec ważne, by sprawdzać listy referencyjne, są to najbardziej popularne metody sprawdzenia wiarygodności. Przy okazji zaznaczmy, że nie warto korzystać z referencji wystawionych na piśmie, gdyż bywają one często już nieaktualne i zawierają jedynie ogólne informacje.