HRL to usługi: outsourcing kadrowo-płacowy, księgowości, doradztwo personalne, szkolenia zawodowe: kursy kadrowo-płacowe, rekrutacja i selekcja pracowników

Techniki i metody rekrutacyjne

Odpowiednie techniki i metody rekrutacyjne.

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że praktycznie każda firma czy też instytucja stosuje własne metody rekrutacji, dlatego do spotkania z pracodawcą w sprawie praktyk, stażu czy też pracy powinniśmy się dobrze przygotować.

agencja-pracy (2)Przede wszystkim powinniśmy zebrać odpowiednie informacje dotyczące naszej osoby, potem powinniśmy zająć się analizą własnych zdolności i umiejętności, mocnych i słabych stron, sukcesów, porażek oraz przygotować się psychicznie do pracy w nowym przedsiębiorstwie.

Przyszły pracownik zawsze oceniany jest pod kątem posiadanej wiedzy, umiejętności czy też jej zastosowania i niezbędnych cech osobowych, które umożliwią osiągnięcie celów stawianych przez pracodawcę. Każdy pracodawca planuje odpowiednie metody selekcji, by sprawdzić, czy dany kandydat posiada kompetencje potrzebne do pracy na projektowanym stanowisku.

Etapy rekrutacji.

Tutaj warto podkreślić, że metody i etapy rekrutacji zależą od specyfiki danego stanowiska pracy a do najczęściej stosowanych etapów rekrutacji zaliczyć można:

Wstępna rekrutacja, jest to pierwszy etap odbywający się bez bezpośredniego udziału kandydatów. Jest to etap, gdzie następuje zebranie aplikacji, życiorysów zawodowych (CV), listów motywacyjnych i innych wymaganych przez firmę dokumentów.

Wywiad, jeżeli najlepsi kandydaci, spełniają wymagania formalne, otrzymują w kolejnym etapie zaproszenie na bezpośrednią rozmowę kwalifikacyjną. Tutaj w zależności od managera firmy, może być przeprowadzona zwykła rozmowa kwalifikacyjna lub test, czy to językowy, merytoryczny lub stosowanie specjalnych psychometrycznych i osobowościowych sprawdzianów.

Assessment Centre, to kolejny etap. Tutaj przechodzą najlepsi kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymogi formalne i kompetencyjne. Kolejny etap to rekrutacja, ma ona miejsce w firmie lub przedsiębiorstwie z najwyższym kierownictwem firmy albo z Assessment Centre. W tedy to najczęściej zapada decyzja o zatrudnieniu.

Techniki selekcyjne związane z zatrudnieniem:

  1. Analiza odpowiednich dokumentów aplikacyjnych.
  2. Rozmowa kwalifikacyjna i testy psychometryczne wraz z kwestionariuszem osobowości.
  3. Techniki Assessment Centre.